Veelgestelde vragen (FAQ)

Algemeen

Ja, wij hebben een showroom in Tilburg waar altijd een ruim assortiment beschikbaar is om te bekijken. Indien u een specifiek apparaat wilt bekijken, raden wij u aan om eerst even een e-mail te sturen of te bellen om u er van te verzekeren dat het apparaat in de winkel aanwezig is. Het adres van de winkel is: Hasseltstraat 240, 5046 LR Tilburg. 

Afhalen

Het is mogelijk om apparatuur te komen afhalen, mits u eerst via de website een bestelling heeft geplaatst. Nadat u deze bestelling heeft geplaatst ontvangt u een bevestigingse-mail van uw order en een bevestiging van de door u aangegeven afhaaldatum. Heeft u bij het plaatsen van de bestelling geen gewenste datum aangegeven dan nemen wij telefonisch contact met u op om een afhaalafspraak te maken. Onze afhaalbalie zit bij onze showroom: Hasseltstraat 240, 5046 LR Tilburg. U kunt hier van maandag t/m vrijdag tussen 13.30 en 16.30 uur terecht nadat u een afspraak heeft ingepland.

U kunt goederen na bestelling en op afspraak ophalen:

Maandag t/m vrijdag tussen 13.30 en 16.30 uur
Hasseltstraat 240
5046 LR Tilburg 
 

Nee, dat is nietmogelijk. Indien het door u bestelde product in voorraad is en u tijdig besteld kunt u de volgende werkdag het product afhalen. U ontvangt daar dan ook een bevestigingse-mail van. Om uzelf ervan te verzekeren dat u het product de volgende dag kunt afhalen, kunt u hier het beste voordat u het product bestelt naar informeren bij onze verkoopmedewerkers via 013 – 507 07 95.

Bestellen

Via onze website kunt u eenvoudig een bestelling plaatsen. Dit doet u door wanneer u op de pagina van het door u gewenste artikel staat te klikken op “bestellen.” Nu komt u in een venster waar u extra services kunt aanvinken en waar u kunt kiezen uit afhalen of bezorgen, klik op “volgende.” In het volgende scherm vult u uw adresgegevens in. Klik vervolgens op “doorgaan.” U krijgt hierna een kalander te zien met de mogelijke aflever-/ afhaaldata waaruit u een keuze kunt maken indien uw artikel beschikbaar is voor levering. U kunt er ook voor kiezen om geen datum in te geven, u kiest dan voor ''neem met mij contact op voor een leverdatum''. In de volgende stap vragen wij om uw contactgegevens en kunt u eventueel een alternatief factuuradres ingeven. Klik op doorgaan en u komt bij de laatste stap van het bestelproces. In het scherm wat u nu ziet kiest u uw betaalwijze en om de bestelling af te ronden en te plaatsen klikt u op ''ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en hierna op “kopen.” Nadat u de bestelling heeft geplaatst krijgt u automatisch een bevestigingsmail met alle gegevens van uw order. Hierna wordt de order voor u verwerkt en ingepland op de door u gewenste leverdatum. Ook hiervan krijgt u een bevestigingsmail en een werkdag voor aflevering sturen wij u uiterlijk om 23.00 uur een e-mail en een sms met een dagdeelindicatie wanneer u ons kunt verwachten. Tevens bellen wij standaard een halfuur voor levering, zodat u weet dat we onderweg zijn met uw bestelling en u eventueel tijdig van een andere locatie naar het afleveradres kunt komen. Heeft u niet gekozen voor een datum maar voor de optie ''neem met mij contact op voor een leverdatum'' dan zult u zo spoedig mogelijk gebeld worden voor het inplannen van een bezorgafspraak.

Ja, eventueel kunt u een e-mail sturen naar info@beterwitgoed.nl onder vermelding van het te bestellen artikel, uw naam- en adresgegevens en telefoonnummer.

Bezorgen

Wij leveren door heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden.

Op onze website geven wij per product aan wat de verwachte levertijd is. Om dit te raadplegen, klikt u bij het desbetreffende product op het tabblad "levertijd" en voert u uw postcode in. Wij doen ons uiterste best om deze informatie zo accuraat mogelijk weer te geven, echter is het een indicatie en kan er in sommige gevallen vanaf worden geweken.

Op onze website geven wij per product aan wat de verwachte levertijd is. Om dit te raadplegen, klikt u bij het desbetreffende product op het tabblad "levertijd" en voert u uw postcode in. Wij doen ons uiterste best om deze informatie zo accuraat mogelijk weer te geven, echter is het een indicatie en kan er in sommige gevallen vanaf worden geweken. Wij stellen u hiervan dan ook zo snel mogelijk op de hoogte. U kunt uw bestelling indien gewenst kosteloos annuleren.

Wij mogen alleen een leverafspraak maken indien u de hele dag beschikbaar bent, we kunnen helaas geen afspraak maken voor een bepaald dagdeel aangezien de planner van het externe transportbedrijf de route bepaalt. Een werkdag voor levering sturen wij u 's avonds uiterlijk om 23.00 uur een e-mail en indien u een mobiel telefoonnummer heeft opgegeven ook een SMS met het verwachte dagdeel van levering. Bovendien belt de vervoerder ongeveer een halfuur van tevoren, zodat u eventueel van een andere locatie naar het afleveradres kan komen.

Uw bestelling wordt bezorgd door een door ons geselecteerde gespecialiseerde bezorgdienst.

We nemen na ontvangst van uw bestelling zo snel mogelijk contact met u op voor het maken van een leverafspraak. Wij maken deze afspraak alleen wanneer u de hele dag beschikbaar bent om de producten in ontvangst te nemen. Een werkdag van tevoren krijgt u uiterlijk om 23.00 uur een dagdeelindicatie van ons. Mocht u op het afgesproken tijdstip dan ook niet op het afgesproken afleveradres aanwezig zijn, dan worden de standaard vervoerskosten van € 50,- bij u in rekening gebracht.

Ja, dit is kosteloos mogelijk, zowel bij bezorging als zelf afhalen. Als u een apparaat bij ons bestelt, nemen wij een oud, vergelijkbaar apparaat mee zonder extra kosten in rekening te brengen. Deze dient dan wel klaar te staan voor transport. Voor uw oude apparaat geldt dat deze losgekoppeld en watervrij dient te zijn, en in geval van een vriezer dient deze tevens ijsvrij te zijn. Als het oude apparaat eenmaal is meegenomen is dit onherroepelijk.

Ja, de chauffeurs bellen standaard een halfuur voor levering om u ervan op de hoogte te brengen dat zij met uw bestelling onderweg zijn, zodat u eventueel de mogelijkheid heeft om vanaf een andere locatie naar het afleveradres te komen.

Ja, dit kan voor bijna alle apparaten. Wel kan het zijn dat we hiervoor 24,95 euro Top Service kosten in rekening brengen, dit is per apparaat verschillend. Om te zien of er voor uw bestelling extra kosten in rekening worden gebracht voor het omhoog tillen, kunt u de pagina van het betreffende apparaat raadplegen. Helaas zijn er een paar uitzonderingen waarbij het niet mogelijk is om deze de trap op te tillen. Denk hierbij aan Amerikaanse koelkasten, grote fornuizen of andere apparaten die door hun omvang dan wel gewicht niet of nauwelijks zonder gevaar de trap op kunnen worden gebracht.

Ja, in principe kunt u elk apparaat meteen in gebruik nemen. Alleen bij koel- en vrieskasten wordt soms geadviseerd het apparaat twaalf uur stil te laten staan alvorens hem in te schakelen.

 

Extra bezorgopties

Ja. Wanneer u geen tijd heeft of het niet aandurft om uw inbouwapparatuur zelf in te bouwen of te vervangen kunt u dit vakkundig door de inbouwmonteur laten doen. Hiervoor werken wij met een extern installatiebedrijf. De monteur bouwt eventueel het oude apparaat uit en het nieuwe wordt ingebouwd in een standaard nis. Het keukenpaneel wordt van het oude apparaat gehaald en op het nieuwe gemonteerd. Eventueel nemen we het verpakkingsmateriaal en het oude apparaat mee retour. Indien u twijfelt over of een specifiek apparaat in de daarvoor bestemde nis past, kunt u altijd contact opnemen met onze verkoopmedewerkers via 013 – 507 07 95. Wanneer de inbouwmonteur er bij u thuis achter komt dat het apparaat niet goed in de nis past, worden er €60 transport- en monteurskosten in rekening gebracht. Meer informatie over het inbouwen van apparatuur vindt u hier.

Ja, wanneer u inbouwservice heeft afgesloten wordt er door één van de inbouwmonteurs een afspraak met u gemaakt om het product bij u te leveren en meteen in te bouwen. De levertijd op een in te bouwen apparaat kan zodoende wel iets afwijken van de levertijd van het product wanneer het niet zou moeten worden ingebouwd, maar wij streven ernaar uw apparaat binnen 10 dagen na bestelling te hebben ingebouwd.

Ja, dit kunnen wij voor u doen. Op het snoer wat bevestigd zit aan de trekschakelaar wordt een contra stekker gemonteerd. Hier wordt vervolgens de stekker van de wasmachine of droger ingestoken. Deze aansluiting zorgt ervoor dat de originele stekker van het apparaat intact blijft. Mocht het in de toekomst nodig zijn dan kunt nu voortaan zelf de stekker erin en uit halen om het apparaat evt te verplaatsen. Wel rekenen wij hier in de meeste gevallen €37,50 voor.

Twijfelt u of dit bij u nodig is? Neem dan gerust contact op met onze verkoopmedewerkers op telefoonnummer 013 – 507 07 95.

Nee, wij monteren alleen nieuwe tussenstukken die u bij ons gekocht heeft.

Ja, indien dit mogelijk is bij het betreffende apparaat kunnen wij dit voor u doen. Wel rekenen wij hier in de meeste gevallen €37,50 voor. Twijfelt u of dit bij u nodig is? Neem dan gerust contact op met onze verkoopmedewerkers op telefoonnummer 013 – 507 07 95.

Betalen/prijs

Bij Beterwitgoed.nl kunt u op verschillende manieren betalen, zowel per pin, iDeal, achteraf/via Riverty als vooraf betalen per bank. Achteraf betalen via Riverty vragen wij een toeslag van €1,00 voor de extra kosten die Riverty aan ons berekend. Contant betalen is ook mogelijk, echter wordt hiervoor een toeslag van €10 per bestelling gerekend. Deze maatregel komt voort uit een reeks (gewapende) overvallen, waardoor de chauffeurs sindsdien uit veiligheidsoverwegingen het contante geld meteen afstorten bij de bank. Wij vragen uw begrip hiervoor. Voor meer informatie over betaalwijzen klik hier.

Ja, onze prijzen zijn inclusief BTW.

Nee, dit is in 2013 afgeschaft.

Garantie en productinformatie

Wanneer u een product bij ons koopt, heeft u recht op de wettelijke garantie. Dit houdt in dat een product gedurende een bepaalde periode naar behoren moet functioneren, en de duur van deze periode verschilt per product. De wettelijke garantie geldt onverminderd eventuele extra aangeboden garanties. Wanneer een product een defect vertoont dat niet redelijkerwijs te verwachten valt (denk aan fabricagefouten en bepaalde defecten die niet te relateren zijn aan de ouderdom of slijtage van het product), zijn wij verantwoordelijk voor een adequate afhandeling van het probleem, waartoe wij in bijna alle gevallen aanspraak maken op de fabrieksgarantie. De fabrieksgarantie houdt in dat wanneer uw apparaat binnen een bepaalde periode (bijna altijd 2 jaar) kapot gaat, de fabrikant het product dient te herstellen of hiertoe een gecertificeerd reparatiebedrijf dient in te schakelen.

Ja, indien gewenst is het mogelijk om een verzekering af te sluiten tot 5 jaar (dit is inclusief de wettelijke garantieperiode) waarmee fabricagefouten, maar ook zogenoemde “eigen-schuld schades” worden gedekt tegen een geringe, eenmalige premie. Voor meer informatie klikt u hier.

Wanneer u een product van Miele, Bosch Exclusiv of Siemens ExtraKlasse wilt aanschaffen of al heeft aangeschaft kunt u er tevens voor kiezen om een servicecontract met de desbetreffende leverancier af te sluiten. Meer informatie betreffende dit onderwerp vindt u hier (Miele) en hier (Bosch en Siemens).

Neem gerust contact op met onze klantenservice via info@beterwitgoed.nl of via 013-5070795. Wij zullen er alles aan doen uw vraag te beantwoorden. Het is hierbij overigens ook mogelijk dat we u doorverwijzen naar een service helpdesk van de fabrikant zelf, alwaar u direct terecht kunt met technische vragen over uw product. Indien u zelf direct contact wilt opnemen met de fabrikant, kunt u hier de gegevens vinden.

Retourneren

Ja, dit is mogelijk. Mocht u na het ontvangen van het door u bestelde product toch besluiten het product te willen retourneren, kunt u zich beroepen op uw herroepingsrecht. Dit houdt in dat u de aankoop binnen 14 dagen na ontvangst van het product zonder opgave van redenen kunt ontbinden. U kunt gebruik maken van deze mogelijkheid, mits het product ongebruikt en onbeschadigd is en het, indien redelijkerwijs mogelijk, wordt geretourneerd in de originele verpakking. Wanneer u het product gebruikt of beschadigd heeft, kunt u het alsnog retourneren enkel wordt er dan een waardevermindering in rekening gebracht. Om te kunnen beoordelen of u het product voldoet aan uw verwachtingen, is het toegestaan om het product uit de verpakking te halen. Tijdens de zichttermijn heeft u het recht om het door u aangeschafte product te beoordelen en proberen “zoals u dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen.” Dit betekent in het algemeen dat het product uitgepakt mag worden en zo nodig ingeschakeld en geprobeerd zoals dat in de winkel doorgaans ook mogelijk is. Verpakkingen dienen hierbij geopend te worden op de wijze waarop bedoeld is de verpakkingen te openen, zonder deze onnodig te beschadigen. Brengt u ons niet binnen de zichttermijn van 14 dagen op de hoogte van uw besluit de aankoop te ontbinden, dan wordt de aankoop door ons als definitief beschouwd.

Zolang u als klant nog niet heeft besloten het product definitief te houden mag u het product weliswaar proberen, echter niet gebruiken. Dit houdt in dat u bijvoorbeeld een wasmachine mag bekijken, maar indien u hem aansluit en er wasjes mee draait is de wasmachine door ons niet meer als nieuw aan te bieden en wordt er bij het retourneren een waardevermindering in rekening gebracht.

“Indien u gebruik maakt van één van de volgende extra services kunt u de producten wel retoureren maar mogen wij een waardevermindering oplopend tot 100% in rekening brengen omdat de producten niet langer verkoopbaar zijn:

  • Het verlengen van de aan- of afvoerslang
  • Het monteren van een tussenstuk
  • De deurdraairichting van een apparaat veranderen
  • Het inbouwen van apparatuur

Indien u gebruik wenst te maken van uw herroepingsrecht bij een online aankoop, dient u ons binnen 14 dagen na ontvangst van het product op de hoogte te stellen van uw besluit tot ontbinding van de aankoopovereenkomst. Dit kunt u op verschillende manieren doen: door een e-mail te sturen naar info@beterwitgoed.nl, onder vermelding van naam- en adresgegevens, telefoonnummer, typenummer van het product en/of het ordernummer door het formulier voor herroeping ingevuld naar ons te e-mailen/versturen Hierop ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail. Indien u de overeenkomst herroept, wordt (indien u niet in staat bent het product zelf op te sturen of langs te brengen) door ons contact met u opgenomen om het product bij u thuis af te halen waarvoor 50 euro transportkosten worden gerekend. Wanneer u het product verzendt zijn de kosten van het verzenden voor uw rekening. Binnen 14 dagen nadat u het product retour heeft gezonden, ons op de hoogte hebt gesteld te willen ontbinden of wij het product bij u hebben opgehaald zullen wij het aankoopbedrag aan u terugbetalen. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. Diensten die al zijn verleend worden wel in rekening gebracht en worden dus in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag (denk hierbij aan de kosten van bijvoorbeeld een 24-uurs levering of de topservice).

Privacy

Wij gebruiken uw gegevens uitsluitend voor het afhandelen van uw bestelling. Uw gegevens zullen dus niet worden doorgegeven aan derden, met uitzondering van onze partners (leveranciers) voor het bezorgen en afhandelen van uw bestelling. Alle klantgegevens worden met inachtneming van de bepalingen van de Algemene verordening Wet Bescherming Persoonsgegevens (AVG) door ons opgeslagen en verwerkt. U kunt te allen tijde kosteloos uw persoonsgegevens bij ons opvragen, wijzigen of laten verwijderen. Hiervoor kunt u contact met ons opnemen via info@beterwitgoed.nl.

Contact en service

Wanneer u een vraag heeft die hier niet tussen staat verwijzen wij u graag door naar onze klantenservice. U kunt telefonisch contact opnemen via 013 - 507 07 95 of u kunt uw vraag e-mailen naar info@beterwitgoed.nl.

Bij Beterwitgoed kunt u rekenen op een adequate en nauwkeurige afhandeling van uw bestelling. Ondanks onze inzet kan het voorkomen dat u toch niet tevreden bent over de afhandeling van uw bestelling of over het door ons geleverde product. Wij vernemen dit graag van u! Heeft u een klacht, op- of aanmerking, dan kunt u een e-mail sturen naar info@beterwitgoed.nl. Wij streven ernaar deze binnen een week te beantwoorden.U ontvangt in ieder geval binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie. Natuurlijk kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen, op telefoonnummer 013-507 07 95. Mocht onze reactie niet aan uw verwachtingen voldoen, dan kunt u uw klacht later eventueel voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).